خطوط عمومی و اختصاصی ارسال اس‌ام اس

پنل پیامک

برای شما هم در طول روز قطعاً اس‌ام اس‌های مختلفی از کسب وکار‌های مختلف و جا‌های مختلف ارسال میشود. زمانی که شما آن اس‌ام اس‌ها را میخوانید میبینید که هر کدام از آن‌ها از شماره‌های مختلفی ارسال شده است. برخی از این شماره‌ها اعداد کم و برخی از این شماره‌ها اعداد زیادی دارد. عدد شروع این شماره‌ها نیز با همدیگر فرق دارد و متفاوت است و همگی شبیه هم نیستن اما برخی مواقع پیش شماره اول آن‌ها یکسان است. برای این که متوجه شوید قضیه این شماره‌ها چیست و چه تفاوتی با یکدیگر دارند میتوانید تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید تا آگاهی لازم و کافی را درباره خطوط عمومی و اختصاصی ارسال اس‌ام اس بدست بیاورید.

خط عمومی پنل اس ام اس

خطوط عمومی و خصوصی ارسال پیامک چیست؟

هر یک از اپراتور‌های اس‌ام اس همراه اول برای پیش شماره‌های مختص به خود را دارند و هر شماره‌ای که از آن برای شما اس‌ام اس میآید توسط پیش شماره‌ی اول آن معرف آن اپراتور مربوطه است. هر کدام از این خطوط ویژگی‌ها و مزیت‌ها و شاید معایبی برای خودشان دارند. در عین حال هر کدام از این اپراتور‌ها قالب و فرمت ویژه‌ی خود برای اعداد و سیاست فروش خودشان را دارند. اگر شما قصد دارید در بخش بازاریابی اس‌ام اس برای اولین بار بودجه کنید و در این زمینه تبلیغاتی داشته باشید لازم است اطلاعاتی درباره این شماره‌ها بدست بیاورید تا بتوانید از ویژگی و خصوصیات این شماره‌ها استفاده کافی را ببرید.

زمانی که شما یک پنل ارسال اس‌ام اس خریداری میکنید اولین کاری که نیاز است بعد از خریداری پنل انجام دهید تهیه خط ارسال میباشد. برخی شرکت‌های خدمات دهنده در زمینه ارسال اس‌ام اس زمانی که شما پنل پیام کوتاه از آن‌ها خرید میکنید به شما یک خط فقط جهت ارسال ارائه میدهند. این خط از نظر ما به عنوان خط عمومی تلقی میگردد. چرا که بین چندین کاربر از یک شرکت تقسیم شده و افراد زیادی از این خط برای ارسال اس‌ام اس‌های خود استفاده میکنند. البته طبق قوانین جدیدی که در یک سال اخیر توسط همراه اول وضع شده است، هر کاربر برای خرید پنل و شروع ارسال اس‌ام اس‌های خود باید حتماً خط ارسال اس‌ام اس خریداری نماید و شرکت‌های خدمات دهنده در زمینه ارسال اس‌ام اس، نباید خط عمومی به کاربران و مشتریان خود ارائه کنند تا هر کاربر و مشتری برای خود خط خریداری نماید. زمانی که کاربر در ابتدای تهیه پنل اس‌ام اس، خط نیز برای ارسال‌های اس‌ام اس خودش خریداری و تهیه میکند، از نظر ما این خط به عنوان خط اختصاصی ارسال اس‌ام اس شناخته میشود.

———————————————————————

حتما  بخوانید: راه ارتباط با مشتری با دریافت اس‌ام اس

——————————————————————-

تفاوت خطوط ارسال اس‌ام اس اپراتور‌ها

همانطور که اشاره کردیم بسته به اینکه شماره خطوط ارسال اس‌ام اس، با چه پیش شماره‌ای شروع شوند، مربوطه به یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه میباشند. این شماره‌ها اغلب با عدد‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰، ۵۰۰۰ شروع میشوند که هر کدام از این پیش شماره‌ها برای یک شرکت تعریف شده است. این خطوط تفاوت‌های کمی با هم دارند. یکی از تفاوت‌های آن‌ها در سرعت ارسال اس‌ام اس است. برخی مواقع سرعت ارسال اس‌ام اس در یک اپراتور خوب و در اپراتور دیگری کند میباشد. بسته به اینکه زیر ساخت فنی‌ای که آن اپراتور برای مشتریان و نمایندگان خود تعریف کرده است، کیفیت و سرعت ارسال اس‌ام اس‌ها توسط آن اپراتور تغییر میکند. تفاوت دیگری که این خطوط با یکدیگر دارند دریافت گزارش ارسال اس‌ام اس‌ها میباشد.

در هر یک از پنل‌های اس‌ام اس که شما از سامانه پیام کوتاه کمیاب تهیه مینمایید، در صندوق پیامک و لیست پیامک‌های ارسالی میتوانید گزارش ارسال اس‌ام اس‌های خود یا همان وضعیت اس‌ام اس‌های ارسالی را مشاهده کنید. در برخی از خطوط اس‌ام اس، زمانی که شما ارسال خود را انجام میدهید، وضعیت و گزارش ارسال آن اس‌ام اس به سرعت به سمت پنل برگشت داده میشود و شما میتواند چند ثانیه بعد از ارسال، وضعیت آن‌ها را در لیست پیامک‌های ارسالی خود در پنل ببینید. اما خطوط ارسال برخی اپراتور‌ها بدین شکل نیست و وضعیت و گزارش اس‌ام اس‌های ارسالی به سرعت به پنل برنمیگردد و شما با تأخیر میتوانید وضعیت اس‌ام اس‌های ارسالی خود را مشاهده کنید. تفاوت دیگری که این خطوط ارسال اس‌ام اس با یکدیگر دارند در برگشت هزینه اس‌ام اس‌های ارسال نشده است که برخی از این خطوط هزینه اس‌ام اس‌های نرسیده را به مشتریان باز میگردانند اما در برخی از این خطوط این اتفاق به درستی انجام نمیگیرد. و در نهایت آخرین تفاوتی که این خطوط با یکدیگر دارند نحوه فروش و ارائه آن‌ها توسط اپراتور‌ها میباشد که برخی اپراتور‌ها شماره‌ها را به صورت رنج میفروشند و برخی اپراتور‌ها به صورت تک تک شماره‌ها را به کاربران و نمایندگان خود میفروشند.

 

خط اختصاصی پنل اس ام اس

تفاوت خط عمومی و خط اختصاصی ارسال اس‌ام اس

همانطور که اشاره کوچیکی داشتیم از کلمه خطوط عمومی نیز مشخص است که خط عمومی یعنی خطی که به صورت اشتراکی بین چندین کاربر مورد استفاده قرار میگیرد. این خطوط عمومی صرفاً جهت ارسال اس‌ام اس استفاده میشوند و کاربرانی که از این خطوط استفاده میکنند هیچ دریافت پیامکی در پنل اس‌ام اس خود ندارند. اما زمانی که کاربر خط اختصاصی از شرکت مربوطه برای پنل خود خریداری و تهیه میکند در حقیقت پنل اس‌ام اس ۲ طرفه دارد که هم با آن پیامک ارسال میکند و هم اگر گیرندگان پیامک، به پیامک رسیده شده پاسخ بدهند صاحب پنل میتواند پاسخ آن‌ها را صندوق پیامک دریافتی پنل خود مشاهده نماید. شما با داشتن خط اختصاصی به قابلیت‌های دیگری در پنل اس‌ام اس خود دسترسی پیدا میکنید که در مقاله دریافت اس‌ام اس کاملاً این موارد را برای شما توضیح داده‌ایم.

———————————————————————

حتما بخوانید: ارسال لینک در اس‌ام اس

———————————————————————

کدام خطوط ارسال اس‌ام اس مناسب ترند؟

اگر بخواهیم به این سؤال در یک جمله پاسخ دهیم باید بگوییم که در واقع این خطوط ارسال اس‌ام اس از اپراتور‌های مختلف، تفاوت زیادی با همدیگر در کیفیت و سرعت ارسال ندارند. در حقیقت از نظر فنی همگی این خطوط مانند یکدیگر کار میکنند و در سطح یکسانی هستند. اما قیمت در برخی از این اپراتور‌ها با یکدیگر فرق دارد که شما باید در زمان خرید پنل اس‌ام اس به این موضوع توجه نمایید. جهت انتخاب بهتر این موضوع توسط شما، در سامانه پیام کوتاه کمیاب ما در ابتدای کار از تمام اپراتور‌ها برای شما خط عمومی ارسال جهت تست قرار میدهیم که شما ابتدا ارسال‌های تست خود را با این خطوط انجام دهید و کیفیت و سرعت ارسال‌ها را مد نظر قرار دهید تا بعد از آن بتوانید خط مناسب جهت کار خود را از هر یک از این اپراتور‌ها تهیه نمایید.

شما در پنل اس‌ام اس سامانه کمیاب میتوانید تمام از تمام این اپراتور‌ها خط اختصاصی تهیه کنید تا بتوانید همزمان از تمام این خطوط استفاده نمایید. این قابلیت سامانه کمیاب برای مدیریت تمام خطوط در یک پنل، باعث میشود اگر در حین ارسال‌های اس‌ام اس شما یکی از اپراتور‌ها مشکل قطعی داشته باشد شما به راحتی بتوانید از خط دیگر و اپراتور دیگری استفاده کنید تا بتوانید ارسال‌های خود را به خوبی انجام دهید.

برگشت هزینه اس‌ام اس‌های نرسیده

در بین تمامی اپراتور ویژگی مشترکی که وجود دارد این است که هزینه اس م اس به کسانی که تبلیغات خود را مسدود کرده‌اند به پنل شما برگشت داده میشود. بعضی مواقع به این شماره‌های مسدود شده لیست سیاه نیز گفته میشود که این شماره‌ها با درخواست خود باعث شده‌اند که اس‌ام اس‌های تبلیغات انبوه کسب و کار‌ها برایشان ارسال نشود. حال زمانی که شما در پنل اس‌ام اس کمیاب، پیامک‌های خود را ارسال میکنید میتواند در صندوق پیامک و لیست پیامک‌های ارسالی، وضعیت این شماره‌ها را مشاهده نمایید. شما میتوانید لیست کل ارسال‌های روز جاری خود را مشاهده و لیست تمام شماره‌های بلک لیست را نظاره کنید. معادل با تعداد این شماره‌ها، به موجودی ریالی پنل اس‌ام اس شما برگشت داده میشود. مدل دیگری که برای نرسیدن اس‌ام اس یا ارسال ناموفق وجود دارد حالتی است که شماره گیرنده در شبکه وجود نداشته باشد که برای این حالت در حال حاضر صرفاً اپراتور ۲۰۰۰ بعد از گذشت ۴۸ ساعت هزینه ارسال به چنین شماره‌هایی را به پنل شما برمیگرداند. با این خاصیت تعرفه ارسال از این اپراتور‌ها طبیعتا بالاتر از بقیه اپراتور‌ها میباشد و شما برای خرید خط از این اپراتور نیز هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

سفارش و خرید خط اختصاصی

بعد ازخرید پنل در سامانه پیام کوتاه کمیاب، کارشناسان ما شما را برای خرید خط اختصاصی راهنمایی میکنند. در هر یک از اپراتور‌ها قوانین خاص خود برای خرید وجود دارد. برخی از اپراتور‌ها برای تعداد ارقام و فرمت اعداد استاندارد خاص خود را تعریف کرده‌اند. برای مثال در اپراتور ۳۰۰۰ شماره ۹ رقمی نداریم اما در اپراتور‌های دیگر این تعداد وجود دارد. همچینن قیمت این خطوط اختصاصی بسته به تعداد ارقام آن و فرمت شماره‌ها از نظر رند بود ن یا غیر رند بودن، نیز متفاوت است و در هر یک از اپراتور‌ها بسته به سیاست آن اپراتور، این قیمت‌ها برای شما استعلام و در صورت تأیید، برای شما خریداری میشود. کارشناسان ما در شرکت کمیاب آماده پاسخگویی به شما جهت راهنمایی و تهیه خط اختصاصی مناسب برای کسب و کار شما هستند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

پنل پیامکورود به پنلsmsواتس اپتماس